22بهمن

این وبلاگ برای آشنایی دوستان با تاریخ انقلاب اسلامی ایران و قبل از آن تأسیس شده است

22بهمن

این وبلاگ برای آشنایی دوستان با تاریخ انقلاب اسلامی ایران و قبل از آن تأسیس شده است

سلام دوستان امیدوارم از بازدید و موضوع سایت راضی و خشنود باشین

بایگانی

تاریخ جمهوری اسلامی ایران تا کنون 10 دوره ریاست جمهوری و 6 رئیس جمهور متفاوت را به خود دیده است.

قرار داشتن در دهه پیشرفت و عدالت یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را به یکی از حساس ترین انتخابات دوره های مختلف تبدیل کرده است و حضور یک مدیر اجرایی پر نشاط در راس قوه مجریه می تواند اهداف تعریف شده برای دهه اخیر را سرعت بخشد ، لذا گروه سیاسی مشرق میزان سن روسای جمهور در ادوار مختلف را بررسی کرداست.

بنی صدر در 46 سالگی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد

بنی‌صدر اولین رئیس جمهور انقلاب اسلامی متولد شهر همدان است. پدرش نصرالله بنی‌صدر، از روحانیون شهر همدان بود. او در دانشگاه تهران، در رشته‌های اقتصاد و حقوق اسلامی تحصیل کرد.

ابوالحسن بنی‌صدر در بهمن سال ۱۳۵۸ به عنوان نخستین رئیس جمهور ایران انتخاب شد. اما نتوانست دوران ریاست جمهوری خود را به پایان برساند و با حکم عدم کفایت سیاسی توسط مجلس شورای اسلامی و تائید امام امت از مقام خویش عزل گردید.

رجایی در سن 48 سالگی انتخاب شد

محمدعلی رجایی دومین رئیس جمهور انقلاب اسلامی ایران در ۲۵ خرداد ۱۳۱۲ در قزوین به دنیا آمد. پدر او عبدالصمد نام داشت و از کسبه و بازرگانان قدیم این شهر بود.

او تحصیلات ابتدایی را در قزوین تمام کرد و در ۱۳ سالگی به تهران رفت، در ۱۷ سالگی به نیروی هوایی رفت و در حین تحصیل با احزاب و گروه‌های سیاسی همچون فداییان اسلام به فعالیت های انتخاباتی پرداخت. 

او چند ماه قبل از انقلاب ۵۷ از زندان آزاد شد و هنگام بازگشت امام (ره) به کشورمان در کمیتهٔ استقبال مردمی از وی شرکت داشت. او پس از برکناری بنی صدر مدت کوتاهی دومین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران بود. رجایی در ۸ شهریور ۱۳۶۰ خورشیدی بعد از اینکه کمتر از یک ماه رئیس جمهور بود به همراه محمدجواد باهنر در انفجار ۸ شهریور ۱۳۶۰ به مقام بلند شهادت نائل گردید. 


آیت الله خامنه‌ای در سن 42 سالگی رئیس جمهور ایران شد

آیت الله سید علی خامنه ای سومین رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی ایران است که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ در دو دوره پیاپی این مسئولیت را بر عهده داشته است.

آیت الله سید علی خامنه‌ای که در سن 42 سالگی جوانترین رئیس جمهور طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز محسوب می شود، در تاریخ  ۲۴ تیرماه ۱۳۱۸ شهر مقدس مشهد به دنیا آمده‌ است.

هاشمی در 55 سالگی به سمت ریاست جمهوری رسید 

اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی سومین رئیس جمهور تاریخ انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۳شهریور ۱۳۱۳ در روستای بهرمان شهرستان رفسنجان و در خانواده‌ای نسبتاً ثروت‌مند به دنیا آمد.

وی نخستین رئیس مجلس ایران و چهارمین رئیس جمهور انقلاب اسلامی ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بوده است، که در 55 سالگی سکان ریاست جمهوری را بر دست گرفته است.

او عنوان پیرترین رئیس جمهور تاریخ انقلاب اسلامی را در سال 1368 و در سن 55 سالگی از آن خود کرده است.

علی اکبر هاشمی رفسنجانی هم اکنون در سن 79 سالگی به سر می برد و  ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام  را نیز بر عهده دارد و رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری نیز می‌باشد. 

محمد خاتمی رئیس جمهور 54 ساله جمهوری اسلامی ایران

محمد خاتمی چهارمین رئیس جمهور تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود که در سن 54 سالگی مردم کشورمان او را برای سکان داری قوه مجریه کشور انتخاب کردند.

او در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۲۲ در شهر اردکان استان یزد به دنیا آمد. پدرش روح‌الله خاتمی از روحانیون یزدی بود و او نیز از نوجوانی به دروس حوزوی روی آورد و طلبه شد، او  تحصیلات خود را در رشته کارشناسی فلسفه غرب در دانشگاه اصفهان ادامه داد.

خاتمی هم اکنون در سن 70 سالگی به سر می‌برد. 


احمدی نژاد رئیس جمهور 49 ساله ایران

محمود احمدی‌نژاد ششمین رئیس جمهور تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که هم اکنون سکان قوه مجریه کشور را بر عهده دارد.

محمود احمدی‌نژاد در ۶ آبان سال ۱۳۳۵ در بخش آرادان از توابع گرمسار در استان سمنان به دنیا آمد. به گفته وی پدرش آهنگر بود و هفت فرزند داشت. محمود احمدی‌نژاد، که چهارمین فرزند خانواده‌است، به همراه خانواده در سن یک‌سالگی از آن شهرستان به تهران آمده و ساکن تهران شدند.

احمدی نژاد هم اکنون در سن 57 سالگی به سر می‌برد.


به این ترتیب آیت الله خامنه‌ای جوانترین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی ایران و آیت الله هاشمی پیرترین رئیس جمهور را به نام خود ثبت کردند.


ردیف

نام کاندیدا

سن

1

سعید جلیلی

48

2

علی رضا زاکانی

48

3

کامران باقری لنکرانی

48

4

مصطفی کواکبیان

51

5

محمد باقر قالیباف

52

6

محمد شریعتمداری

53

7

منوچهر متکی

58

8

محسن رضایی

59

9

محمد رضا عارف

62

10

حسن روحانی

65

11

سعیدی کیا

67

12

حداد عادل

68

13

علی اکبر ولایتی

68

14

هاشمی رفسنجانی

79



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی